Üyelik Sözleşmesi

AlseroTur.com'a Hoşgeldiniz..

WEB SİTESİ KULLANIM KOŞULLARI:  www.alserotur.com

Siteye erişiminizden veya siteyi kullanımınızdan önce lütfen bu sözleşmeyi dikkatle okuyunuz. Siteye erişmekle veya siteyi kullanmakla, aşağıda belirtilen şartlar ve hükümlerle bağlı olmayı kabul etmektesiniz. Eğer bu şartlar ve hükümlerle bağlı olmak istemezseniz, siteye erişmeyebilir veya siteyi kullanmayabilirisiniz ve böyle bir kullanıma başladıysanız kullanımı derhal durdurmalısınız. “www.alserotur.com” bu sözleşmede her zaman değişiklik yapabilir ve bu değişiklikler değiştirilmiş sözleşmenin siteye konulmasıyla derhal yürürlük kazanır. Siz bu değişikliklerden haberdar olmak amacıyla periyodik olarak sözleşmeyi gözden geçirmeyi kabul etmektesiniz ve siteye devam eden erişiminiz veya devam eden siteyi kullanımınız değiştirilmiş sözleşmeyi kesin olarak kabul ettiğiniz anlamına gelecektir.



1. Ticari markalar, fikri mülkiyet, telif hakları

www.alserotur.com sitesinin tüm hakları  ORKUN TURİZM GEM.SEY.İNŞ.LTD.ŞTİ. ŞİRKETİ aittir. Bu web sayfalarında yayımlanan içerikler (örneğin yazılım, ürünler, logolar, v.s. gibi ticari markalar, bilgiler, raporlar, resimler ve grafikler), ulusal ve uluslar arası kanunlar ve uluslar arası sözleşmeler ile korunmaktadır. Sitede yer alan her türlü bilgi ve materyal; 

Site'nin tamamı ya da bir bölümü revize edilerek, ekleme yapılarak ya da bir kısmı değiştirilerek herhangi bir ortamda kullanılamaz. 

Site'den alınabilecek her türlü bilgi (yazılı ya da görsel) rahatlıkla görülebilecek büyüklükte "© 2013, alserotur.com, Tüm Hakları Saklıdır" ifadesi eklenmeden kullanılamaz. 

Sitede yer alan ifadeler içerisindeki 3. kişi ya da kurumlara ait tescilli marka, hizmet, logo vb. uyarılar ve ayraçlar, siteden alıntı yapıldığında kaldırılamaz.



2. Kullanım koşullarının değiştirilmesi

alserotur.com'un herhangi bir sebep göstermeksizin ve önce veya sonra ihbarda bulunmaksızın bu kullanım koşullarını değiştirme, ilavede bulunma veya yenileme hakkı saklıdır. Bu sayfalarda, mevcut ve güncellenmiş versiyon bulunmaktadır. Bu web sayfalarının kullanılması ile kullanıcı, mevcut versiyon ile sınırlandırılmış olduğunu kabul eder.



3. Üçüncü Parti Sitelere Verilen Bağlantılara (Linklere) Dair

www.alserotur.com, sitesinde direkt ya da dolaylı yoldan diğer sitelere bağlantı (link) verilebilir. Bu bağlantıların amacı bilgi vermek ya da reklamdır. Kullanıcı, site üzerindeki linklerin kaynakları üzerinde alserotur.com'un hiçbir kontrolü olmadığı için, alserotur.com'un linklerinin gösterdiği web sitelerinin veya kaynakların ulaşabilirliğinden sorumlu olmadığını ve bu web siteleri ve kaynaklar üzerinde bulunan veya bunlardan elde edilebilen hiçbir içerik, reklam, ürün veya diğer materyalden sorumlu olmadığını kabul eder. Kullanıcı ayrıca alserotur.com'un böyle herhangi bir web sitesi veya kaynak üzerinde veya bunlar yoluyla elde edilebilen herhangi bir içerik, mal veya hizmete güvenerek veya bunlar tarafından veya bunların kullanımı ile bağlantılı olarak neden olunan ya da neden olunduğu iddia edilen herhangi bir zarar veya kayıptan doğrudan veya dolaylı olarak sorumlu olmadığını kabul eder.



4. Kullanıcı Bilgileri Hakkında

www.alserotur.com sitesinde; kullanıcıların dolduracakları talep ve rezervasyon formlarının yer aldığı bölümler yer almaktadır. Bu bölümlerin doldurulması esnasında kullanıcıların küfür, tehdit, tahrik, rahatsız edici sözleri ve kanuna aykırı içerikler kullanma ve başkalarının kanuni ve kişisel haklarına zarar verme hakları yoktur. Ayrıca bu formların kopyalanarak kullanılmaları veya yeniden üretilmek amacıyla örnek olarak kullanılmaları yasaktır. Kullanıcılarının bu sayfaları kullanarak bir ürün ya da hizmet satma, ticari amaçlı reklam yapma ve benzeri ticari davranışlarda bulunma hakları yoktur.



5. Hak ve Sorumluluklar

www.alserotur.com sitesine bulunan içerikler sürekli kontrol edilmekte ve güncellenmektedir. Ancak, www.alserotur.com ve sahibi ORKUN TURİZM GEM.SEY.İNŞ.LTD.ŞTİ. site içeriğindeki bilgi ve fiyat hatalarından sorumlu tutulamaz, sayfalarında her türlü değişiklik ve yeniliği istediği anda yapabilir. Bu değişikliklerden dolayı doğabilecek hiçbir rezervasyon, satış veya bilgi hatasından dolayı www.alserotur.com sitesi ve sahibi ORKUN TURİZM GEM.SEY.İNŞ.LTD.ŞTİ. sorumluluk yüklenemez. 

www.alserotur.com sitesinin tüm kullanım ve içerik hakları saklıdır. Sitenin tüm hakları, sahibi olan firma ORKUN TURİZM GEM.SEY.İNŞ.LTD.ŞTİ. aittir. İzinsiz kullanımı kanunlarla yasaklanmıştır.

 

Üye Girişi

captchacode
Şifremi UnuttumYeni Üyelik

Referans Nolu giriş

Referans Numaramı Unuttum.

Hac Hizmetlerimiz

hac

Umre Hizmetlerimiz

umre

Tatil Hizmetlerimiz

İslami Otel

UMRE BİLGİSİ

Umre Hakkında Bilgiler



UMRE  BİLGİLERİ


Umre kelimesi '' ziyaret etmek '' anlamına gelir. Dini bir terim olan umre şu anlamı taşır ; Kabe’nin ihrama girilerek tavaf edilmesi, Merve ile Safa tepeleri arasında sa’y yapılması, sonrada  tıraş olunup ihramdan çıkılması ile tamamlanan bir ibadettir.

Müslümanlar için umre yapmak sünnettir. Hac dan farkı zaman sınırlaması olmamasıdır. Arafat - Müzdelife vakfesi ile şeytan taşlama ve kurban kesme görevleri yoktur .  Hac yapmaya Hacc-ı Ekber yani büyük hac denir. Umre yapmaya da Hacc-ı Asgar  yani küçük hac denir.
Umre niyetiyle Rabbi’nin davetine uyarak ayırım gözetmeksizin her ırktan her renkten, her dilden, her makamdan olan insanlar  Kabe-i Muazzama’da omuz omuza  tavaf yaparken hiçbir sınıf ve cinsiyet farkı yoktur, herkes eşittir ve Yüce Allah’ın  misafiridirler.


Umrenin iki farzı vardır ; Birisi ihram dır ve şarttır , ikincisi Tavaf dır ve rükündür.  Umrenin vacipleri ise  Safa ile Merve arasında sa'y yapmaktır. Sa'y yaptıktn sonra  da traş olup ihramdan çıkmaktır.

Müslümanların standart hayatlarına devam ederken manevi dünyalarının yenilenmesi ve geliştirmesi için Umre ziyaretleri önemli bir ulvi yere sahiptir.
Umre ziyareti müminler için bir arınma, dünya işlerinden dolayı dini  Vecibelerini ihmal etmiş ise  uyanma ve farkındalık kazanma yeridir. Peygamber Efendimiz (s.a.v)  hayatı boyunca umre ziyaretine ve kutsal yerlerdeki ibadetine önem vermiştir. 
 

Umreye Nasıl Gidilir

Umreye gitmeye niyetlendiğinizde sizin için müsait olan tarihlerdeki Umre tur programları ndan ekonomik Umre turları veya Lux umre turlarından sizin bütçenize uygun programı seçerek 1996 yılından bu güne hizmet veren  Acentemizi arayarak kayıtlarınızı yaptırıp Umre ibadetinizi gönül rahatlığı ve huzur içinde yerine getirebilirsiniz. Görevli arkadaşlarımız size Umre gezisi bilgileri ni detaylı olarak anlatacaklardır.  Bilgi için ise  aşağıdaki bilgileri dikkatle uygulamanız önerilir.

* Umreye gidecek kişi  Saç<ve sakal tıraşı olur, bıyıklarını düzeltir, kulak ve burun içi kıllarını, koltuk altı ve kasık bölgesi kıllanını temizler ve boy abdesti alır. Boy abdesti alma imkanı yoksa normal abdest alır. Vücudunu ağır olmayan hafif koku sürer yoksa kokulu sabun ile yıkanır.

* Umreye giden erkekler giydikleri, çorap, atlet, iç don, elbise ve ayakkabılarını çıkarırlar. Rida ve izar  isimleri ile söylenen iki parça İhram örtüsüne girerler  Rida parçasının uçları birbirine bağlanmaz veya iüne ile tutturulmaz zira mekruhtur.  Ayakları arkası aşık terlik giyilir. Bele kemer bağlanabilir, sıtınıza çanta alabilir ve şemsiye kullanabilirsiniz. 

* Umreye giden kişi mikat ve Afaki sınırlarını geçmeden ihrama girmelidir.  Umreci kardeşlerimiz Hill bölgesindeki otellerde konaklıyorlar ise bulundukları yerde ihrama girer.  Harem bölgesinde konaklayanlar ise Hill bölgesinde yani Ten' ime giderken ihrama giderler. Rehber hocalar sizlere bu bilgileri< verecektir. Yalnız gidenlerin bu konulara dikkat etmesi gerekir. 

* Umreye giden kadınlar ise elbise ve ayakkabılarını giymeye devam ederler kadınlar için ayrı bir kıyafet yoktur . Umre de kadınlar yüzlerini örtmezler yüzleri peçe veya başka bir örtü ile örtmezler. Sadece başlarını örterler.

* Umreciler niyet ederek sünnet olan  iki rekat ihram namazı kılar. Birinci rekatta Fatiha suresi ardından ''kafirun '' suresi okunur. ikinci rekat da ise önce Fatiha duresi ardından da '' İhlas '' suresi okunurak secdeye gidilir. 


Umre Yolcuğu İçin Hazırlık Nasıl Yapılmalıdır

Umre ziyaretine giderken kalacağınız zaman içinde yeterli olacak iklim koşullarına uygun kıyafet, elbise almanız gereklidir. Erkekler ihram bezleri, saç tıraş makinesi, çatallı iğne, dikiş iğnesi, iplik, kese, lif, esansız kokusuz sabun, kullandığınız kişisel ilaçlarınız, küçük bir şemsiye  yanınıza almalısınız. Umre seyahatinden birkaç öncesini işiniz ile değil dinlenerek geçirmenizde fayda var. Yorgun gitmemeye çalışın.
Devamlı ilaç kullanan veya hasta olanlar ilaçlarını, hastaneden alınmış raporları var is yanlarına almalıdırlar .  Uçağa binerken ilaçlarınızı bagaja verdiğiniz Bavula koymayın yanınıza aldığınız çantalara koyun. Zira Mekke veya Medine ye varıp pasaport kontrolünden çıkıncaya kadar aavullarınıza ulaşmak mümkün olmayacaktır.

Umrenin Fazileti Nedir

Allah’ın kulu Peygamberimiz s.a.v. ümmeti olan müminler için Umre; Allah’ın davetini kabul edip yola çıkarak, O’nun “Evim” dediği Kabe’yi Hac zamanı haricinde  ziyaret etmeleridir.
Müslümanların memleketlerinden ayrılarak kutsal topraklar için yola çıkıp niyetlenerek Kabe’yi ziyaret etmesi, Yüce Allah’a  olan sevgisine ve imanına  işarettir. Müminler evlerinden, yurtlarından uzak kalınca yurtlarını, evlerini, ailelerini, özlüyorlar ise, aynı biçimde rahman olan Rabbimizin çağrısını dinleyerek aynı özlem ve şuhu içinde  bu kutlu Umre ziyaretine gitmeliyiz.
Umrenin faziletine ilişkin çok sayıda Hadis-i şerif vardır. Bu Hadis-i şerif’lerden bazıları şu şekildedir:
İbnu Abbas (r.a.) anlatıyor: “Resulullah (s.a.v.) buyurdular ki:
“Hacla umrenin arasını birleştirin. Zira bunlar tıpkı körüğün demirdeki pislikleri temizlemesi gibi günahları temizler.” (Nesai, İbnu Mace)
“Ramazan ayında yapılan umre, hacca denktir.” (Tirmizi, Hac, 90. III, 276)
Peygamber Efendimiz (s.a.v) derki: “Hacılar ve umre yapanlar Allah’ın (evinin) ziyaretçileridir. Kendisine dua ederlerse dualarına icabet eder, O’ndan bağışlanma dilerlerse onları bağışlar.” (Ibn Mace)
“Bir umre, diğer umreye kadar arada işlenenler için kefarettir. Hacc-ı Mebrur’un (kabul edilmiş haccın) karşılığı cennetten başka bir şey değildir” (Buhari, Müslim)
Hz. Aişe (r.a) der ki: “Ey Allah’ın Resulü, kadınlara da cihad var mı?”
“Evet, içinde savaş olmayan bir cihad var ki hac ve umredir” (İbn Mace)
“Ramazanda yapılan bir umrenin sevabı bir haccın sevabına eşittir.” (İbn Mace, Menasik, 45)


Umrenin Hükmü Nedir

Ömürde en az bir kere umre yapmak
Hanefi ve Maliki mezheplerine göre umreye gitmek müekked sünnet, şafii ve Hanbeli mezheplerine göre ise farzdır. Hanefi mezhebinden bazı alimler umrenin vacip olduğunu belirtmektedirler. İmkanı olanların fırsat bulabildikçe umre yapmaları tavsiye edilmekle birlikte; imkanı kısıtlı olanların ömürlerinde bir defada olsa umre ziyaretine gitmeleri önerilmektedir.

Umre Ne Zaman Yapılır

Hac günleri haricinde yani  Arafat gününden Kurban Bayramı’nın dördüncü gününe kadar olan süre (hac günleri) haricinde yılın her vakti Umre ziyareti yapılabilir.

Umre Nasıl Yapılır

Öncelikle mikat sınırlarında ihrama girilir, sonra telbiye, tekbir, tehlil ve salavat-ı şerif getirilerek Mekke-i Mükerreme’deki Harem-i şerif’e gidilir. Kabe’nin etrafında tavaf yapılır, daha sonra  Safa ve Merve tepeleri arasında say yapılır. Tıraş olunup, ihramdan çıkılması suretiyle umre ziyareti tamamlanmış olur.

Umrenin Farzları ve Vacipleri Nelerdir

Umrenin iki farzı vardır;  1 ihrama girmek 2 tavaf yapmaktır. Bunlardan ihram şart, tavaf ise rükündür. Say yapmak ve tıraş olmak ise umrenin vacipleri arasındadır.

İhram Nedir
İhrama Nasıl Girilir

Umre yapmak için ilk önce ihrama girmek gerekir. ihrama girenler “izar” ve “rida” denilen iki parça örtüye bürünürler. ihrama giren müminler dünyayı ve dünyevi hisleri de manevi olarak terk etmelidirler. İhram örtüleri müminleri makamdan, mevkiden ve dünyadan soyutlamanın simgesidir. İhramlı müminler kendilerini günahlardan ve çirkin işlerden, kötü düşüncelerden uzaklaşırlar. Umreci, ihram örtüsüne büründüğü gibi tevazu ve takva elbisesine de bürünür.
İhrama girmeden önce vücut temizliği yapılarak gusül abdesti alınır. Abdestini alan umreci, 2 rekat ihram namazı kılar ve niyet eder.
İhram kelime anlamı olarak “haram kılmak” demektir. Yani normal zamanlarda dinen yasaklı olmayan bazı iş ve eylemleri yasaklamaktadır. Erkekler, iç çamaşırları da dahil olmak üzere elbiselerini çıkarıp ihram örtülerine bürünürler. Ancak bayanların kendi elbiseleri ihram örtüsü olarak kabul edilir.

Umre İçin İhram Niyeti Nasıl Yapılır

İhram namazını kılan umreci: “Allah’ım ben umre yapmak istiyorum. Onu bana kolaylaştır, benden kabul eyle” diyerek niyet eder.
Niyet ettikten sonra: “Lebbeyk Allahümme Lebbeyk. Lebbeyke La şerike Leke Lebbeyk. İnnel Hamde Ven Nimete Leke Vel Mülk. La şerike Lek” diyerek telbiye getirir.
Telbiyenin manası şu şekildedir: “Buyur Allah’ım buyur. Buyur, senin hiçbir ortağın yoktur. Şüphesiz hamd ve nimet sana aittir. Mülkün sahibi sensin. Senin hiçbir ortağın yoktur.”


İhram Yasakları Nelerdir

Umre için ihrama girmiş bir kimse için yasaklı olan bazı hal ve eylemler şu şekildedir:
“Kötü söz söylenmez, insanları incitilmez, kalpleri kırılmaz, üzüntü verilmez, münakaşa veya kavga edilmez. Eş ile birlikte olunmaz. Cinsel ilişki kurulmaz, biki koparılmaz, hayvanlar öldürülmez, av yapılmaz, saç, sakal, bıyık kesilmez, vücut kılı koparılmaz, tırnak kesilmez, koku sürülmez, kokulu sabun kullanılmaz, elbise giyilmez, erkekler başını örtmez , kadınlar da yüzlerini örtmezler, kadınlar eldiven, çorap, veya topukları kapalı ayakkabı giymezler. Bunlar ihramın yasaklarıdır.


İhramda Yasaklı Olmayan Şeyler Nelerdir

İhramlı bir kimse için yasaklı olmayan durum ve eylemler şu şekildedir:
“Dikişli çanta taşınabilir ve omuza asılabilir, dikişli kemer bağlanabilir. Saat kayışında dikiş olabilir ve yüzük takılabilir. Yara üzerine sargı sarılabilir. Kokusuz sabun kullanılabilir. İhram örtüleri çıkarılıp yıkanabilir, başka örtülerle değiştirilebilir. Başa değmeyecek şekilde şemsiye kullanılabilir, ağaç ve çadır gölgesinde durulabilir.”


İhramdan Nasıl Çıkılır

Umrenin say’ini tamamladıktan sonra saçlar tıraş olunarak veya kısaltılarak ihramdan çıkılır. İhramdan çıkışta Hanefi mezhebine göre başın en az dörtte birini tıraş etmek veya kısaltmak gerekir. Kadınlar ise ihramdan çıkarken başlarının dörtte birindeki saçlarının tamamının uçlarından en az bir parmak boğumu kadar kısaltmalıdırlar. Maliki ve Hanbeli mezheplerine göre başın tamamını tıraş etmek veya kısaltmak icap eder. Şafii mezhebinde ise en az üç kıl kesmek yeterlidir.

Umre Sırasında Bilmeden veya Unutarak İhram Yasağı İşlenirse Ne Olur

Hanefi mezhebine göre bir kimse ihram yasaklarını; bilerek veya bilmeyerek, kasten veya hata yoluyla, zorlanarak veya isteyerek, uykuda veya uyanıkken yahut da unutarak yapmış olursa; cezai hükümler noktasında bu durumun hiçbir önemi yoktur. Gerekli olan cezaların yerine getirilmesi icap eder.

Mikat Sınırları Nelerdir

Mikat; ihramların giyildiği, niyetlerin edildiği, dünyevi bütün düşüncelerin, arzuların ve duyguların terkedildiği yerdir. Umrecilerin ihramsız olarak buradan geçmeleri yasaktır. Bu nedenle umre yapmak isteyen bir kimsenin ihrama girebilmesinin şartlarından biri de Mikat sınırlarına uymasıdır. Mikat sınırları şu şekildedir:
Zülhuleyfe: Medine istikametinden gelenlerin mikatıdır. Bugünkü adı Ebyar-ı Ali’dir. Mekke-i Mükerreme’ye en uzak olan mikat sınırıdır.
Rabiğ: Kızıldeniz kenarında bulunan bir liman şehridir.
Zatü Irk: Irak yönünden gelenlerin mikatıdır.
Cuhfe:  Damaskus  yani Şam  yönünden gelenlerin mikatıdır. Türk umrecilerin mikat sınırı burasıdır.
Karn veya Karnü’l Menazil: Necid civarıdan gidenlerin mikatıdır.
Yelemlem: Yemen yönünden gelenlerin mikat sınırıdır.
Umreciler mikata varmadan önce ihrama girebilirler. Umre ibadetlerine Mekke-i Mükerreme’de başlayan Türk umreciler, çoğunlukla Türkiye’deki havalimanlarına ihrama girmektedir. Önceden ihrama girilmemişse mutlaka mikatlarda veya mikat hizasında ihrama girilmelidir.


Tavaf Nasıl Yapılır?

Evrende maddenin en küçük parçası atomdan, en büyük galaksilerine kadar her şey bir eksen ve nizam dairesinde dönmektedir. Bu anlamda tavaf; kainıtın ve yaradılışın bir özeti gibidir, ilahi takdire ve teslimiyete boyun eğişin sembolüdür.
 
Tavaf, Hacerü-l Esved’in bulunduğu hizadan başlanıp Kabe’nin sol tarafa alınması ve etrafında yedi defa dolaşılması ile yapılan bir ibadettir. Kabe etrafında dönülen her tura bir şavt denilmektedir. Toplamda 7 çeşit tavaf bulunmaktadır. Bunlar; “kudüm tavafı, ziyaret tavafı, umre tavafı, veda tavafı, nezir tavafı, nafile tavafı ve tahiyyetü’l mescid tavafı” şeklindedir.
Tavafın geçerli olabilmesi için yapılması gereken şartlar vardır. Bunların birincisi niyet etmektir. Niyetsiz yapılan tavaf geçerli olarak kabul edilmez. Niyet haricinde tavaf yapabilmek için ihramlı olmak, tavafı Kabe’nin etrafında yapmak ve tavafı 7 şavtla tamamlamak gerekir.
Tavafın, abdestli yapılır vaciptir. Tavaf sırasında abdesti bozulan kişi tekrar abdest tazeleyerek kaldığı şavttan tavafa devam edebilir veya ilk şavttan başlayabilir. Özellikle umreye gelen çok sayıda yaşlı ya da sağlık sebepleriyle yürüyemeyecek halde olan kişiler tekerlekli sandalyelerle tavaf yaparlar ve bazen bu araçlarını insanların ayaklarına çarpması ile yatralanmalar ve kanamalar olabilir bu gibi durumda kanın durması beklenir abdest tazelenerek tavafa kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
. Bunun haricinde; “tavafı avret mahalli kapalı olarak (setr-i avret) ve sol omuz Kabe’ye dönük olacak şekilde yapmak, tavafın ilk şavtına Hacrer-ül Esved’in hizasını geçmeden başlamak, tavafı yürüyerek yapmak, tavafı hatimin dışından yapmak, tavafı yedi (7) şavta tamamlamak ve tavaf sonunda iki rekat tavaf namazı kılmak” umrede tavaf ibadetinin vaciplerindendir.


Umre Tavafı İçin Nasıl Niyet Edilir

Allahım! Niyet ettim niyet eyledim Allah rızası için Umre tavafı yapmaya. Bunu bendenden kabul eyle ve bana kolaylaştır. Allahım! Salat Efendimiz Hz. Muhammed’in (s.a.v) ve onun ailesinin üzerine olsun.

Tavaf Sırasında Şavt Sayısından Şüphe Duyulursa Ne Olur

Tavaf sırasında sekizinci şavtı, yedinci şavt zannıyla yapsa tavafı tamam olur; herhangi bir şey yapması gerekmez. Ancak yedi şavtı tamamlayıp sekizinci şavta başladığını bildiği halde kalbine gelen bir ihtimali (şüpheyi, vesveseyi) uzaklaştırmak için bu sekizinci şavta başladıysa yeni bir nafile tavafa başlamış kabul edilir. Yapmış olduğu bu sekizinci şavtı yeni bir tavafın ilk şavtı kabul edip altı şavt daha ekleyerek tavafını tamamlamalıdır. Daha sonra hem bir önceki tavaf için hem de ikinci tavaf için ikişer rekat tavaf namazı kılması icap eder.
Kaç şavt yaptığından şüphe duyan bir kimse, umre tavafı gibi farz veya “adakta bulunulmuş tavaf gibi” vacip bir tavaf yapıyorsa Hanefi mezhebine göre yeniden tavaf yapması gerekir. Galip zanına göre hareket etmez. Hanefi mezhebinin dışındaki diğer mezheplerde ise ister farz ister nafile tavaf olsun kaç şavt yaptığından şüpheye düşen kimse kesin kanaat getirdiği en az sayıyı esas alarak tavafını tamamlar.


Umrede Say ( koşuşturma – hızlı yürüme ) Nasıl Yapılır

Dinimize göre say, Hz. Hacer  oğlu Hz. İsmail’e su bulmak amacı ile Safa ve Merve tepeleri arasında su aramak için koşuşturması olayına dayanmaktadır.
Say Umrenin vacipleri içindedir. Koşmak veya hızlı yürümek anlamlarına gelen say, inancımıza göre  ilahi bir arayışı simgeler.  Umreciler Tavaf ibadetini tamamladıktan sonra Safa ve Merve tepeleri arasında say yaparak, burada bir nevi manevi bir rızık, huzur ve saadet arayışında olurlar.
Safa ve Merve tepeleri arasında toplamda 7 defa gidip ““ gelmek (7 şavt) şekli ile yapılır. Safa tepesine gelen umreci önce niyet eder : “Allah’ım senin rızan için umre sa’yi yapmak istiyorum kabul et ve ban güç ver ‘’ diye niyet eder. Akabinde Merve tepesine doğru dua ve zikir ile yürünür. Erkekler, say alanında yeşil ışıklarla belirlenmiş bölgede hervele yaparlar yani  koşar adımlarla yürürler. Koşar adımlarla Merve Tepesi’ne gelindiğinde buradan Safa tepesine doğru yürüyerek bir şavt tamamlanmış olur. Ardından Merve’den Safa’ya doğru yürünür. Burada da erkekler, yeşil ışıklar ile belirlenen yerde koşar gibi hızlı adımlarla yürümelidir. Safa Tepesi’ne gelindiğinde bir şavt daha tamamlanmış olur.
Say, yedinci (7.) turda Merve tepesinde biter. Say bitiminde erkekler tıraş olarak  ihramdan çıkılır  ve ihram yasakları da sona erer.


Umre ziyaret yerleri

Umre ziyaretinde Mekke-i Mükerreme’de  ve  Medine-i Münevvere’de “yakın” ve “uzak” olarak ayırdığımız ziyaret yerleri vardır. Umre turu na çıkmadan önce web sayfamızdan bu ziyaret yerleri hakkında verdiğimiz bilgileri okumanızı öneririz. Umre turuna katılmadan önce öğrendikleriniz sizlere ibadet sırasında manevi ve ulvi idrakınızı kolaylaştırır ve Umrede gezilecek yerleri daha anlamanıza yardımcı olur
Umrede Mekke’de  Ziyaret edilen yerlerPeygamber Efendimizin Doğduğu Ev – Serv Dağı – Hira Dağı – Cennet –ül Mualla mezarlığı  - Kabe ( Harem-i Şerif – Cin Mescidi – Mina – Müzdelife – Arafat
Umrede Medine’de ziyaret edilen yerler. Medine yakınındaki ziyaret yerleri : Gamame Mescidi -  Hz. Ebubekir (r.a) Mescidi -  Hz. Ömer Mescidi -  Hz. Ali (Mescidi ve Cennet-ül Baki Kabristanlığı.
Medine ye Uzak olan Ziyaret yerleri : Uhud -  Okçular Tepesi (Ayneyn Tepesi) - Mescid-i Kıbleteyn -  Hendek ve Kuba Mescidi.
 

Umreye Giden Bir Fakire Hac Farz Olur mu

Fakir bir kimse Umreye giderse kendisine haccın farz olup olmadığı durumunu iki şekilde değerlendirmek gerekmektedir:
Birincisi; bu kimsenin umreye gitmiş olduğu zaman hac ayları olarak bilinen şevval ve zilkade ayları ile zilhicce ayının ilk on gününe denk gelmişse ve oradan ayrılmasını gerektiren zorunlu bir durum yoksa hac ibadeti bu kişiye farz olur. Ancak günümüzde Suudi Arabistan Devleti Umre için bir aydan fazla müsaadede bulunmadığı için hac aylarında bile olunsa fakir kimsenin umreye gitmesiyle hac ibadeti kendisine farz olmaz.
İkincisi; umreye giden kimsenin umreye gitmiş olduğu zaman hac ayları dışındaysa tercih edilen görüşe göre bu kimseye hac ibadeti farz olmaz.

Umrede İhsar (Engel) Sonucu İhramdan Nasıl Çıkılır

İhsar, hac ya da umre yapmak üzere ihrama girildikten sonra, herhangi bir sebeple tavaf veya vakfe yapma imkanının ortadan kalkması demektir. Hac ve umreden alıkonulan kişiye muhsar denir. Hanefi mezhebine göre ihsar sonucunda umresini yapamayacak duruma gelen bir Müslüman, Harem bölgesinde bir kurban kestirerek ihramdan çıkabilir. Şzafii ve Hanbeli mezheplerine göre muhsar olan kimse kurbanını Harem bölgesinde kestirmek zorunda değildir. Engelin meydana geldiği yerde de kestirebilir.

İhsar Sonucunda Umrenin Kazası

İhsar sebebiyle (zorlayıcı bir engel) umresini yapamayıp kurban kestirmek suretiyle ihramdan çıkmak zorunda kalan kimse daha sonra bu umresini kaza etmelidir. Ancak şzafii ve Maliki mezheplerine göre nafile olarak yapılan umre ibadetinde ihsar sonucunda ihramdan çıkılırsa umrenin kaza yapılması gerekmez.


Umrede Kadınların Durumu Nedir

Kadınlar Umre süresince aşağıdaki durumlara dikkat etmelidirler
1-Kadınlar ihrama normal elbiseleriyle girerler.
2- İhrama giren kadınlar, ihram süresince yüzlerini kapatmazlar.
3- İhrama girdikleri esnada özel günlerinde bulunsalar dahi gusül abdesti almaları sünnettir.
4- Telbiye, tekbir ve diğer zikirlerde seslerini yükseltmezler.
5- İhrama girerken özel günlerinde olan kadınlar, özel günleri sona erinceye kadar ihramlı olarak bekler (yani ihram yasaklarına dikkat eder) ve özel günleri sona erince umre tavafını ve umre sa’yi’ni yaparak ihramdan çıkarlar.
6- Özel günlerinde olan kadınlar, tavaf yapamazlar ve Mescid-i Haram’a giremezler.
7- Kadınlar Umre sırasında erkeklerin remel ve hervele yaptıkları yerlerde kadınlar normal yürüyüşleriyle ibadetlerine devam ederler.
8- İhramdan çıkarken sadece saçlarını kısaltırlar.
9- Hadın umreciler Harem’de kendilerine ayrılan yerde namaz kılarlar.
 

Umrede Çocukların Durumu Nedir

Çocukların umre yapmaları caizdir  yani çocuklar Umre ziyareti yapabilirier. Umre çocuklar için aileleri ile kutsal topraklarda mutlu bir ibadet ve ziyaretdir. Ancak ailelerin çocuklara yardımcı olmaları ve yön göstermeleri gerekir. Çocuklar için Umre kuralları aynen geçerlidir. Erkek çocuklar  ihrama girdikten sonra ihram yasaklarına riayet ederek tavaf ve sa’y yapıp ihramdan çıkarlar.
 

Başkası Adına Vekaleten Umre Yapılırmı 

Umreye gidemeyecek durumda olanlar, gidebilecek durumda olan başka bir kimseye vekalet vermek suretiyle kendi adına Umre yaptırabilir. Böyle hallerde vekaleti alan şahıs, kendisine vekalet vermiş şahıs adına ihrama girer, onun adına tavaf ve sa’y yaparak ihramdan çıkar.

Umreye Gideceklere Tavsiyeler

Gideceğiniz yerler  dinimizde dünyanın en kutsal yerleridir. İbadet için zamanınızı boşa harcamayın. Var ise kaza namazlarını kılın. Kur’an-ı Kerim’i çok okuyun. Kuran-ı Kerimi’ nizi Türkiye den götürmenizi öneririz zira Suudi Arabistan’daki Kuran-ı Kerim’lerdeki  Arapça yazılar biraz daha farklıdır okumakta zorlanabilirsiniz. Bolca dua edin, salavat-ı şerif getirin, dua edin. Dünya işleri ile fazla meşgul olmayın. Alış veriş her zaman her yerde yapılır.
Mekke’de yapılan her ibadete bire yüz bin, Medine’de ise bire bin verilir. Mekke’de veya Medine’de yüksek sesle konuşmayın, tartışmayın, edep ve adaba son derece dikkat edin. Kimseyi incitmeyin. Sokaklarına zerre miktarınca dahi çöpünüzü düşürmeyin, atmayın çok dikkatli olun.Orada ne (hizmet) olursa yapın, özellikle  yaşlı hacılara hizmet edin.


Umre Sırasında Edep ve Adap

Hem Mekke-i Mükerreme hem de Medine-i Münevvere; Resul-i Ekrem Efendimiz’in (s.a.v) ve onun ashabının nice mübarek hatıralarının bulunduğu yerlerdir. Özellikle bu mukaddes yerlerde abdestli ve de Yüce Mevla’yı sürekli niyaz halinde bulunmak ve dahi kimseyi kırmamak, incitmemek bilhassa çok önemlidir.
Mukaddes topraklara gelenlerin mutlak surette kendi aşırılıkları ile meşgul olmaları; tövbe, istiğfar ve ibadetle vakit geçirmeleri gerekmektedir. İnsanları hor görmek veya onları incitmek mukaddes topraklarda yapılabilecek en bedbaht davranışlar arasındadır. Bu konuyla ilgili bir kıssa da; hisse sahiplerine şöyle aktarılmaktadır:



Hac ve Umre de çok kullanılan bazı kelimelerin anlam ve manaları

Altınoluk (Mizab-ı Kabe): Kabe’nin oluğu demektir. Kabe’nin damında biriken suları tahliye etmek için Hatim’in bulunduğu taraftaki duvarın üstüne yerleştirilmiş olan oluğun adıdır.
Bedel: Dinin kabul ettiği bir mazeret sebebiyle hac veya umre ibadetini bizzat yapamayan kimsenin yerine yapan kimseye verilen isimdir.
Bedene: Sözlükte büyük baş hayvan anlamındadır.
Dem: Hac veya umre esnasında ibadet maksadıyla kurban kesilmesi anlamına geldiği gibi bir vacibin terkedilmesi, geciktirilmesi veya ihlal edilmesi sonucunda ceza olarak kurbanlık kesilmesi anlamına gelmektedir.
 ac: Mekke’de bulunan Kabe, Arafat, Müzdelife ve Mina’da belli dini görevleri belirlenmiş zaman içinde yerine getirerek yapılan ibadetin adıdır.
Hacer-ül Esved: Siyah taş demektir. Cennetten gelen bir taş olduğuna dair rivayetler vardır. Tavaf Hacer-ül Esved hizasından başlanır.
Harem Bölgesi: Mekke’de dokunulmazlık bölgesidir. Zararlı hayvanlar dışında bu bölgede hayvanların öldürülmesi ve bitkilerin koparılması yasaklanmıştır.
Hatim: Rüknülıraki ve Rüknüşşami arasında bulunan Kabe’nin kuzey duvarının ön tarafında yarım daire bir duvarla çevrilmiş alandır. Kabe’nin içinden sayılmakla birlikte tavafın bu alanın dışından yapılması gerekir.
Hedy: Hac ve umre esnasında Harem sınırları içinde kesilen kurbanlık hayvanlara denir.
Hervele: Say sırasında iki yeşil ışık ile belirlenmiş alanda koşar adımla ve çalımlı yürümeye  denir.
Hil Bölgesi: Mekke’nin Harem bölgesinin dışında kalan ve mikat sınırlarına kadar uzanan bölgenin ismidir.
Iztıba: Ardından say yapılacak olan tavafta erkeklerin omuzlarında bulunan ve rida ismini taşıyan elbisenin bir ucunu sağ koltuk altından geçirip sol omuz üstüne atmaktır. Bu durumda sağ kol ve sağ omuz açıkta kalır. Ardından say yapılmayacak olan tavaflarda ıztıba yapılmaz.
İfrad Haccı: Hac aylarında ihrama girerken sadece hacca niyet edilerek yapılan hac ibadetine denir.
İhram: Yasaklama anlamına gelen ihram; bir kimsenin normal zamanlarda kendisine helal olan bazı davranış ve nimetleri, mikat sınırlarına girmeden kendisine yasaklaması demektir.
İhsar: Engellemek veya alıkoymak anlamlarına gelir. Hac veya umre ibadetlerinin tamamlanmasını engelleyen durumları ifade eder.
İstilam: Selamlamak demektir. Tavaf sırasında Hacer-ül Esved’in selamlanması anlamında kullanılan terimdir.
İzar: İhrama girerken erkeklerin belden aşağıya sarındıkları beze denir.
Kabe: Müslümanların kıblesi Kabe, Mekke-i Mükerreme’de Harem-i şzerif’in içerisinde yer almaktadır. Kabe’nin; doğu köşesine, Rüknühacerülesved, güney köşesine Rüknülyemani, batı köşesine Rüknüşşami ve kuzey köşesine Rüknüıraki isimleri verilmiştir.
Kıble: Yön ve taraf anlamlarına gelmektedir. Müslümanların namazda yöneldikleri Kabe yönünü ifade eder.
Kıran Haccı: Aynı hac mevsiminde umre ve hacca birlikte niyet ederek girilen ihramla birlikte tamamlanan haccın ismidir.
Kudüm Tavafı: İfrad haccı yapanların Mekke’ye vardıklarında yaptıkları ilk tavaf ile kıran haccı yapanların umreden sonra yaptıkları ilk tavafın adıdır.
Kurban: Belirli şartları taşıyan hayvanı, ibadet maksadıyla usulüne uygun olarak kesmektir.
Makam-ı İbrahim: Hz. İbrahim’in Kabe’yi inşa ederken iskele olarak kullandığı ve halkı hacca davet ederken üzerine çıktığı taşın adı ve bulunduğu yerdir. Bu yer Kabe’nin kapısının bulunduğu duvarın önünde, cam bir fanusun içerisindedir.
Menasik: Hacda veya umrede yerine getirilmesi gereken ibadetler, kurban kesmek ve kurban kesilen yer için kullanılan terimdir.
Mes’a: Safa ile Merve arasında sa’y yapılan yerdir.
Mescid-i Haram: Mekke şehrinde Kabe’nin bulunduğu büyük mescittir.
Mescid-i Nemire: Arafat meydanının Müzdelife yönünde bulunan Urene vadisindeki mescidin adıdır.
Meş’ar-i Haram: Müzdelife bölgesinde Kuzeh isminde bir tepecik vardır. Bu tepeciğin etrafına verilen isimdir.
 Metaf: Tavaf edilen yere verilen addır.
Mikat: Hac ve umre yapmak isteyenlerin, ihrama girmeden önce geçemeyecekleri sınırlardır.
Muhrim: İhrama giren kimseye denir.
Mina: Mekke’de Arafat istikametine giderken, Mekke ile Müzdelife arasında kalan bölgenin adıdır. Hac döneminde şeytan taşlama ve kurban kesme burada yapılır.
Mültezem: Hacer-ül Esved’in bulunduğu köşe ile Kabe kapısı arasında kalan kısıma denir.
Müzdelife: Mekke’de Mina ile Arafat arasında bulunan ve Harem sınırları içinde yer alan bölgenin ismidir. Hac döneminde Müzdelife vakfesinin yapıldığı yerdir.
Ravza-i Mutahhara: Temiz bahçe demektir. Medine’de Mescid-i Nebevi’de Resul-i Ekrem Efendimiz’in (s.a.v) kabr-i şerifi ile minberi arasındaki bölümün ismidir. Hz. Peygamber (s.a.v) burası için şöyle buyurmuştur: “Evimle minberim arası, cennet bahçelerinden bir bahçedir.” (Buhari, Faalü’s-salat, 6)
Remel: Süratle gitmek anlamına gelen Remel, tavaf yaparken kısa adımlarla koşmak ve çalımlı bir şekilde yürümek demektir.
Rida: İhrama girerken erkeklerin omuzdan bele kadar sarındıkları beze denir.
Safa ve Merve Tepeleri: Kabe’nin doğusunda bulunan iki tepenin ismidir. Say ibadeti bu iki tepe arasında yapılır.
Tahallül: Haram iken helal hale gelmek demektir. Hac veya umre yapan kimse için ihram yasaklarının sona ermesi, yani ihramdan çıkması anlamına gelir. Hac yapanlar için iki tahallül vardır. Kurban Bayramı’nın birinci günü tıraş olduktan sonra birinci tahallül gerçekleşir. Bu durumda eş ile yakınlaşma dışında bütün ihram yasakları sona erer. Ziyaret tavafı yapıldıktan sonra da ikinci tahallül gerçekleşir. Bu tahallül ile eş ile yakınlaşma yasağı da kalkar. Umre yapanlar için tek tahallül vardır. Umre ihramından çıkan kimse için bütün yasaklar sona erer.
Taksir: İhramdan çıkacak kimsenin saçlarını kısaltması anlamına gelir.
Tehlil: “Allah’tan başka ilah yoktur.” anlamına gelen “La ilahe illallah” cümlesinin söylenmesine denir.
Tekbir: “En büyük sadece Allah’tır.” anlamına gelen “Allahüekber” diyerek Allah’ın büyüklüğüne dile getirmeye denir.
Temettü: Bir hac döneminde önce umre yapıp onun ihramından çıkarak ihramlıya yasak olan şeylerden yararlanma ve sonra hac için tekrar ihrama girip haccı tamamlama şeklinde yapılan hac türüdür.
Terviye Günü: Zilhicce ayının sekinci günüdür. Başka bir ifade ile arefe gününden bir önceki gündür.
Teşrik Tekbiri: Arefe günü sabah namazından sonra başlayıp her farz namazdan sonra ve en son Kurban Bayramı’nın dördüncü günü ikindi namazından sonra söylenen tekbir cümlelerine teşrik tekbirleri denir.
Udhiyye: Kurban Bayramı günlerinde ibadet maksadıyla kesilen kurban demektir.
Umre: Ziyaret etmek anlamına gelir. Hac zamanı dışında belirli bir vakte bağlı olmaksızın ihrama girdikten sonra tavaf ve sa’y ardından tıraş olup ihramdan çıkılması ile yapılan ibadete verilen isimdir.
Vakfe: Bir yerde bir süre kalmak demektir. Hac için ihrama giren bir Müslüman’ın Zilhicce ayının 9. günü öğleden sonra Arafat’ta ve akşam güneşi battıktan sonra o gece de Müzdelife’de bir müddet beklemesidir.
Zemzem: Kabe’nin doğu kısmında yerden çıkan ve vaktiyle yüce Mevla’nın Hz. Hacer ve oğlu Hz. İsmail’e (a.s) ihsan ettiği suyun ismine denir.